Tulang Besi sudah makin glamour

Nampaknya sedara sudah pandai mengeluarkan kenyataan depan media dengan menghentam sama sendiri iaitu kerajaan perpaduan…nampaknya umno betul-betul dapat rehat dengan bermimpi sampai di awan-awangan…apa maksud sebenarnya sedara yang tak habis-habis menghentam geng-geng terengganu walaupun  isu ini dah ditutup rapat..kepada bro tulang besi,sudah-sudah lah hentam sesama jemaah itu pun kalau  kau mengaku pejuang islam.

yes betul kau nak memperbetulkan jemaah agar jemaah dapat kedudukan yang kukuh…tapi betul ke cara sedara menghentam pimpinan tertinggi dengan saluran sedara ambil…ini membuka ruang kepada umno,memberi modal kepada umno untuk dijamu PRU 13…ok lah tulang besi kenapa benda ini terjadi setelah melihat pakatan rakyat kukuh dan hampir mendapat kepercayaan rakyat 90%…kenapa serang menyerang sesama sendiri ini tak terjadi semasa sebelum PRU 12…jangan sedara ada agenda di sebaliknya sudah..atau sedara jangan jadi macam yb dari kulim yang pada zahirnya sahaja ahli PKR.

tulang besi,melihat pergolakkan pas hari ini kita takkan dapat selesai dengan cara baik selagi penyedap lauk atau kata lain tukang jolok…apakah kau ingin melihat pas terus ditolak oleh rakyat yang pada hari ini dapat menerima pas secara terbuka baik cina mahu pun india…sukanya mengeruhkan keadaan …atau saje nak hit kan blog…atau saje nak cari  publisiti glamour.

Melihat dari sudut blogger hari ini bebas menulis apa saje…lihat pada blogger umno,satu pihak sibuk duduk menghentam khairy jamaluddin agar jatuh tersungkur…umno dua puak duk ada…sama juga dalam pakatan rakyat terutama blogger-blogger pas hari ini…sebaik sahaja umno tidak timbulkan isu yang membuatkan rakyat marah …blogger pas mula lah mencari kesalahan sesama sendiri…yang blogger pro erdogan mencari menghentam blogger UG…dan sebaliknya…salah ke kita berprasangka baik atau menegur dengan cara yang betul…ada perkara kita boleh tegur dengan cara open dan ada perkara yang kita kena elak dari terbongkar rahsia parti….takkan lah masalah alat sulit kita knak berbincang dengan anak-anak…cukup lah dengan berbincang dengan suami isteri.

Di luar sana melihat kita…andai berlaku pada umno atau mca ini tak jadi pelik…sama lah kalau budak kelantan mencuri,riuh di perkatakan ini ker negeri islam…dan kalau benda ini berlaku pada negeri johor orang ramai tak pelik sebab apa…sebab itu negeri johor darul umno…sama juga dalam hal ini…yang istiqamah dalam perjuangan gerakan islam mungkin tidak berganjak…baginya itu adalah adab berjuang…tapi bagi yang baru hendak mengenali pas atau yang berada di atas pagar?pernah ke sedara fikir hal sebegini…sedara pun nak lihat pakatan rakyat menerajui malaysia kan…tapi kalau macam ini cara hentam sana hentam sini adakah rombongan ini berjaya sampai ke putrajaya…

harap sedara perbetulkan nawaitul agar ianya tidak terpesong lebih jauh…mencegah lebih baik dari merawat.bagus lah niat sedara nak perbetulkan pas agar tidak terpesong dari landasan dan perlembagaan pas…itu patut puji.. ingin aku katakan sekali lagi tegur lah dengan cara yang berhemah dan dengan saluran yang betul…setiap apa yang berlaku pasti ada kebaikannya…sori bro andai terkasar bahasa…!!!
wallauhalam

 !!!…Cakap pakai AKAL,sebab lembu pun ada OTAK…!!!
           !!!…http://ketuapolis.blogspot.com…!

http://ketuapolis.blogspot.com/2010/02/tulang-besi-kini-sudah-glamour.html.

2 Comments »

  1. syed ali said

    Petikan dari laman Tulang Besi

    Guest: dah lah aku nak tidur…kau tutup ajelah kedai malaysian wave ni…
    Details
    2009-12-11 6:24 PM #
    Guest: aku harap kau tak termasuk dalam kumpulan orang yang kena perangkap UMNO hingga kau sangup serang pimpinan Islam
    Details
    2009-12-11 6:23 PM #
    Guest: lepas tu, dia simpan gambar kau dgn pompuan, kemudian ugut kau seumur hidup, kalau tidak gambar kau bersepah dalam Internet
    Details
    2009-12-11 6:22 PM #
    Guest: tapi kadang UMNO tak bagi duit, di bagi projek, kadang dia bagi pompuan
    Details
    2009-12-11 6:21 PM #
    Guest: cybertooper UMNO suka kau buat keje hentam PAs…berapa ringgit kau dapat? jenis orang lapar duit kan
    Details
    2009-12-11 6:21 PM #
    Guest: kesian kat engkau ni…belajar sampai kat USA tapi jadi kuda tunggang UMNO
    Details
    2009-12-11 6:20 PM #
    Guest: sekarang kau serang dia mati2an…skrg kau baik dgn khalid samad, baguslah
    Details
    2009-12-11 6:19 PM #
    Guest: dulu puja dan sanjung hassan ali..kau buat hassan ali macam malaikat
    Details
    2009-12-11 6:19 PM #
    Guest: eloklah kau taubat rahman talib
    Details
    2009-12-11 6:18 PM #
    Guest: Bila Fuad Zakarshi balik Malaysia dapat tawaran masuk UMNO ..dia kena uji, bertukar angin. Dulu cium tangan TGHA dan TGNA, lepas tu ludah kat muka TG
    Details
    2009-12-11 6:18 PM #
    Guest: Kau nak jadi macam Dato Dr Fuad Zakarshi ke? Dia macam kau juga dulu, masa kat USA, bukan main ikut usrah dan tamrin
    Details
    2009-12-11 6:17 PM #
    Guest: kat US A bukan main cium tangan TGHA dan TGNA. Balik Malaysia kau tikam TGHA, tak lama lagi kau tikam TGNA
    Details
    2009-12-11 6:16 PM #
    Guest: kau balik malaysia, lepas tu jumpa sedara mara sosialis keluarga kau, dan kau bertukar angin pula tak mahu sokong PAS.
    Details
    2009-12-11 6:15 PM #
    Guest: lepas kau dapat kawin dgn dia, apa kau buat dgn dia? apakah kau kawin kerana nak penuhkan nafsu kau?
    Details
    2009-12-11 6:14 PM #
    Guest: tulang besi..kau ni ikut usrah dulu kat USA sebab ikhlas nak ikut ke? sebab kau nak rapat2 dengan muslimah yg ikut usrah satu kampus kau..?

  2. dari kawan-kawan said

    Oleh mintak_lalu on Sunday, February 21 @ 22:17:14 PST

    rakaman yang TB bagi tu satu malaysia dah dengar takdak pula ada adegan2 nak join PAS dan UMNO . Apa yang TB nak ? Kalau nak saman saman la cepat , lantik peguam . Dah ada RM10k tu tunggu apa lagi . Bawa PAS ke mahkamah . Saja nak auta ja lebih

    ———————
    Oleh e-joy on Sunday, February 21 @ 23:07:50 PST

    Salam..terima kasih saudara ibn fauzi sb beri info yg tepat. Drp ape yg aku kenal,TB ni mg xleh pakai punya org. Skrg ni keje kt Indonesia. Klau betol nk membantu PAS pun,biarlah dgn cara yg betol. Cakap TB sering berdalih dan memberikan info yg kurang enak belaka.Jika TB ingin membantu PAS dan Islam, bantu keluarga anda dulu sb saudara TB ni anak sulung….renunglah wahai TB..

    ——-
    Oleh tombey on Monday, February 22 @ 01:07:16 PST

    sudahlah TB toksah la berlakon….org ramai dh tau ko punya lobang….ko jgn sgt la terlalu nk membohong nnti jadi mcm si aduka taruna baru ko tau….dh lah masuk mahkamah…x psal2 kene maki free….ko x malu ka TB (Taik Busuk)…busuk punya taik..

    ——-
    Oleh korban on Monday, February 22 @ 01:14:34 PST

    ni komen aku terhadap wawancara tulanmgbesi dgn malaysiakini ari tu :

    bagi aku :

    1. TB cakap berbelit-belit mcm lidah lembu – tak ada point. tak ada hujah. hanya syak dan hasad. Dia sendiri tidak faham apa maksud kjaan perpaduan dan bezanya dgn muzakarah.

    2. penuh dgn fitnah dan adu domba – utk memecahbelah gerakan Islam dan melunturkan keyakinan umah terhadap ulama dan kepimpinan gerakan Islam yg dipilih secara sah dalam muktamar.

    3. membuat rumusan sendiri (contohnya mengenai geng trengganu) – bertujuan utk membina persepsi negatif masyarakat dan ahli PAS terhadap presiden PAS

    4. aku tak nampak silap dan salahnya bila ust nasa kata nak buat muzakarah nak bincang tentang masalah Islan dan umt Islam biarpun umur PR masih baru – mungkin TB bukan org Islam kot. Dan kenapa dia tak komen saranan TGNA nak berbincang dgn umno mengenai isu Islam?

    5. dimana silapnya kertas kerja tuan guru ust haron din? tak ada dalil, nas dan hujah yg diberikan untuk menolak kertas kerja tersebut secara ilmiah.

    6. bersifat kurang ajar dan biadap terhadap ulama apabila hanya memanggil HARON DIN kpd Tuan guru ust haron din dan NASARUDIN kpd ust nasa – bertujuan utk merendahkan martabat ulama dan kepimpinan ulama. sedangkan Syeikh Yusuf Qardawi sendiri memangil ust nasa dgn panggilan syeikh.

    7. berusaha kuat untuk memburukkan imej PAS – termasuk mendakwa kononnya majorti AJK PAS Pusat tidak setuju dgn Presiden dan geng trengganu. Lebih merbahaya apabila bertindak mendedahkan maklumat dalam mesyuarat AJK PAS Pusat kepada umum yg kononnya diperolehi drp AJK PAS Pusat sendiri.

    8. akhirnya dia sebut suruh buang sesetengah pimpinan PAS yang bagi dia tak layak nak berjuang utk “MELAYU DAN ISLAM”. Aikkkkk…boleh pula sebut melayu/Islam!???

    Kesimpulan :

    1. Aku akan cadangkan kat cawangan aku untuk membuat laporan/aduan rasmi terhadap TB kpd Jawatankuasa Disiplin parti. Kerana wawanara ini menjadi bukti yg cukup jelas niat jahat beliau terhadap PAS dan kepimpinannya. Dan hukuman yg paling adil utk TB ialah dipecat terus drp menjadi ahli PAS (sekiranya betul dia ahli PAS)

    2. Berdasarkan cakap TB yg mendakwa menerima maklumat drp AJK PAS pusat, Jawatankuasa Disiplin hendaklah juga memanggil AJK2 PAS yg mendedahkan rahsia dalam parti kepada TB dan diambil tindakan yg sewajarnya terhadap mereka.

    3. aku cadangkan supaya kalau boleh, lebih banyk cawangan dan kawasan PAS akan membuat aduan rasmi terhadap TB kpd Jawatankuasa Disiplin parti.

    http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=2718

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: