Songkok Putih Vs Tulang Besi 4

Bila saya meletak jawatan sebagai webmaster, sebenarnya saya bukan berundur atau melarikan diri dari polimik isu ini. Itu adalah sebahagian strategi untuk membongkar anai-anai dalam Jamaah Islam. Bukan mudah dan senang untuk membongkar kerana mereka juga terdiri daripada kepimpinan yang bersama dalam perjuangan ini.

Cukup berisiko dan ada kesan buruk daripada pendedahan ini. Saya teringat kata-kata al Marhum Ustaz Fadhil Noor dalam ucapan bila wujud krisis dalam jamaah dengan mengibaratkan sebagai penyakit bisul yang sakit amat sangat sehingga bisul itu pecah dan keluar nanah barulah kita akan sembuh.

Kita merasa terhina kerana ada orang yang cuba mengaibkan TKO seolah-olah laman ini adalah faksi-UMNO. TKO bukan milik saya, walaupun TKO di bawah Lajnah IT Dewan Pemuda PAS Kawasan Dungun, tetapi TKO adalah bersifat milik bersama. Kita bersama-sama menyumbang bahan, mengumpul dana untuk membina server yang baik dan kukuh, memastikan TKO mampu menjadi wadah perjuangan kebangkitan rakyat. Tidak dinafikan TKO mempunyai saham yang begitu besar dalam PRU baru-baru ini.

Malang ada manusia yang dengki kerana tidak berjaya mempengaruhi webmaster untuk menjadi tali barut merosakkan jamaah dengan sebaran maklumat palsu dan fitnah kepada pemimpin utama PAS.

Adakah anda semua setuju saya secara rashia dan bersubahat dalam agenda jahat ini? Saya rasa saya bertanggungjawab untuk mendedahkan e-mel-e-mel tersebut kerana e-mel itu adalah e-mel hak milik TKO (tranung2006@yahoo.com) dan bukan e-mel peribadi saya. Untuk makluman semua, bila saya tidak lagi menjadi webmaster, saya akan menyerahkan e-mel ini kepada webmaster baru, nescaya webmaster baru boleh membuat kajian dan keputusan apa yang nak dibuat dengan si Tulang Besi ini.

Siri 1, 2 dan 3 adalah siri-siri untuk saya membuka dan melihat sejauh mana si Tulang Besi akan menyerang dan memanipulasikannya. Saya juga melihat dan mengesan cybertrooper yang menjadi talibarut untuk melemahkan artikel-artikel yang saya keluarkan. Dimana, siapa dan sejauh mana kemampuan dan kecekapannya.

Insya-Allah saya cuba tanganinya dan saya ingin menyatakan bukan ini yang saya kehendaki, saya juga tidak pernah bercita-cita atau berhasrat untuk mendedahkannya tetapi bila TKO difitnah saya merasai tanggungjawab yang besar untuk menjawab dan membongkarkannya. Kita sendiri pun sayang kepada mereka kerana pernah bersama-sama mengharungi perjuangan ini, anggaplah kadang kala kita leka dalam mengajar cita-cita dan impian.

Berbalik kepada si Tulang Besi. Soalan-soalan saya tidak dijawab tetapi saya diserang dengan beberapa isu yang insya-Allah saya akan jawab diakhir siri ini.

Pada siri-3 saya tidak menjawab soalan ini “Artikel terbaru saya ini telah mendedahkan betapa Majlis Syura telah diperkudakan oleh puak fraksi UMNO sehingga Mursyidul Am dan AJK PAS Pusat diketepikan sama sekali. Dengan kata lain, AJK PAS Pusat dan Mursyidul Am telah diperkudakan oleh sebahagian Ahli Majlis Syura Ulama. Saya menyiar artikel ini kerana saya rungsing dan bimbang tentang bagaimana Majlis Syura Ulama berjaya di “hijack” oleh mereka yang berkepentingan.”

Sebelum saya menjawab soalan ini, saya ingin mengemukan pertanyaan kepada si Tulang Besi kerana dia tidak ada di Malaysia. Saya ingin penjelasan, ya…. Saya ulang lagi ini adalah pertanyaan bukan tuduhan.

1. Betul ke? Awak bersubahat dalam membuat pertukaran keputusan research yang dibuat oleh Merdeka Center mengenai pencapain Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Terengganu seolah-olah wujud kelemahan pemerintahan Tuan Guru dan perlu diganti orang lain menjadi MB. Keputusan pindaan itu menunjukkan bahawa Dr Syed Azman lebih disukai dan PAS Terengganu telah bersetuju untuk menjadikan Dr Syed Azman sebagai MB jika PAS menang di Terengganu.

Ekoran daripada peristiwa ini Dr Syed Azman pada masa itu adalah Setiausaha Politik Tuan Guru Haji Abdul Hadi telah diganti dengan orang lain.

(untuk makluman, saya juga adalah orang research, terlibat dengan convesional research dan action research sehingga ke peringkat kebangsaan. Mahir menggunakan SPSS daripada versi dos 6.0 sehingga sekarang versi 17)

2. Betul ke? Awak telah berjumpa dengan YB Husam Musa dan YB Dr Syed Azman di Mekah beberapa hari lalu? Selain daripada anda berjumpa dengan Dr Hassan Ali secara tak sengaja.

3. Adakah perjumpaan ini berkaitan maklumat mengenai Majlis Syura PAS Pusat dan awak ada menulis artikel berkaitannya?

Tiga pertanyaan ini saya ingin dengar daripada mulut awak sendiri, saya tak mahu dengar daripada orang lain sebelum saya memulakan siri-siri yang berikutnya.

Kesempatan untuk mengakhiri hujah saya ingin menjawab beberapa soalan pada komen si Tulang Besi di artikel saya yang lalu.

1. Si Tulang Besi mengaku langgar disiplin jamaah dalam petikan komennya pada artikel saya.

Apabila pimpinan tidak mengamalkan dispilin jemaah, maka ahli pun akan langgar disiplin jemaah,

Paham tak Songkok Putih

2. Buka sahaja di membuat fitnah TKO adalah faksi-UMNO malah dia mengaitkan kami dengan laman Anti-Husam.

Aikk, artikel dari blog Anti Husam yang kerap awak siar tu tak jijik pulak ye? Artikel blog Anti Husam tu mungkin bagi Songkok Putih taraf “tak berapa jijik” kot???

Kenapa jijik wahai Songkok Putih? Tindakan membelankangi Tok Guru Nik Aziz tu tak jijik pulak ye??? Tindakan menyalahgunakan Syura tak jijik pulak ye? Tindakan membelakangi AJK PAS Pusat tak jijik pulak ye?

Awak ini bukan nak dengar hujah, jenis “keras keng” (bahasa trg = keras kepala). Awak sebut ada dua artikel. Saya maklumkan bahawa kami lulus dua artikel daripada nickname antihusam1 (sebenarnya kami dah ban nick antihusam). Satu oleh saya dan satu oleh Refomis. Yang saya lulus ialah isu mengenai PAS di Pulau Pinang dengan Dato’ Kamarudin Jaafar dan maklumat itu adalah benar. Saya sebut sekali lagi maklumat itu adalah benar.

Awak tak bising pun saya meluluskan artikel ini Antihusam Pembohong dan Pemecahbelah (si ruju di http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=15770) . Artikel ini bukan dipost oleh pembaca, tetapi saya sendiri yang postnya – ini bermakna saya sendiri dapatkan maklumat dan postkan di TKO. (siapa yang mahir phpnuke tahu mengenai sistem ini)

Awak memang jahat dan suka putar belit cuba mencari kesilapan untuk dijadikan hujah untuk menegakkan benang basah. Sikap saya cukup jelas, saya tak suka laman dibina atas dasar menjatuhkan seseorang.

Mungkin saya mengaji tak habis, tetapi saya nak sebut saya tak pernah jumpa mana-mana sirah yang menyebut tentang perkara ini (menjatuhkan seseorang pemimpin). Setiap perkara mesti dibina atas dasar ‘nortah bidayah sohihah’.

3. Soalan yang bertanyakan saya setuju tak PAS masuk BN, sebenarnya saya telah jawab dalam forum di laman ini lebih awal, siap saya bersumpah dan saya biarkan forum itu tergantung sehingga ramai forumer mengganggap saya emosi dalam posting itu. 

Saya memang rancang memerangkap awak. Sepatutnya saya tak akan menjawab sampai hari ini, biar awak akan menggunakan hujah ini untuk menyerang saya. Biar orang nampak kebodohan awak.

Saya ulang sekali lagi memang soalan itu soalan bodoh!!!! Bukan sahaja bodoh malah boleh membodohkan orang yang bertanya!!!

4. Awak membangkitkan pertemuan dengan Ikhwan

Aikk, yang pegi jumpa Ikhwan kat Paris tu bincang apa? Bukan bincang nak bawa PAS masuk BN ke? Nasib baik Ikhwan reject.

Pertemuan dengan ikhwan tak ada kaitan dengan isu masuk BN, saya malah nak hurai masalah ikhwan ini ikhwan alami, ikhwan khutri dan ikhwan jihadi. Apa yang nak sebut pertemuan ini adalah atas isu antarabangsa. Sampingan daripada pertemuan itu Dr Yusof Qardawi memberi pandangan supaya berhati-hati dengan Anwar Ibrahim.

Saya bertanggungjawab dengan maklumat ini. Apa yang Penarik Beca tulis adalah tidak benar. Tak ada pun pasal nak rujuk kepada ikhwan berkaiatan dengan nak masuk BN. Yang hadir dua orang sahaja dalam pertemuan itu, TGHA dan seorang lagi; saya masih tak berminat untuk dedahkan di sini.

5. Awak cuba menjadi penipu besar dalam isu kenyataan Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz. Petikan komen awak.

Mana ada penyiaran secara sekerat. Kenyataan tersebut telah diarahkan buang dari Harakahdaily. Sila rujuk blog Wan Nordin Wan Yaacob.

Awak ada telefon Wan Nordin ke? Kalau tak ada saya nak bagi. Kenyataan itu hanya ada 2 salinan sahaja. Satu dengan Dato’ KJ satu dengan Lutfi. Lutfi terkejut pasal ada orang menyebut dah disiar dalam blog. (Ini menunjukkan ada permainan politik dalam isu ini untuk jatuh menjatuh – kita tak nak bahas perkara ini)

Lutfi hubungi Wan Nordin memberi pandangan tak perlu siar, seperti yang saya tulis. Itu pandangan peribadi Lutfi. Wan Nordin menghubungi Dato KJ dan Dato KJ suruh siar dalam blog. Wan Nordin hubungi Lutfi dan Lutfi tak balas pun, kerana baginya dia sekadar member nasihat supaya jangan diperbesarkan isu ini. Terpulanglah kalau ada orang nak besar-besarkan dan sengaja menyiarkan dalam blog atas niat yang ada dihati masing-masing.

Saya ingin tegaskan sebagai seorang media, memang kita ada banyak maklumat tetapi kita ada ada tanggungjawab untuk memastikan jamaah berada pada satu landasan yang baik. Kita jangan jadi elemen yang melaga-lagakan antara kepimpinan, kalau itu pilihan saya juga terpaksa……

Walahualam.

http://74.125.153.132/search?q=cache:K0t2xt9H988J:www.tranungkite.net/v7/modules.php%3Fname%3DNews%26file%3Darticle%26sid%3D16864+tulang+besi+MISNA&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=my

Leave a Reply

