Apa orang kata?

Dari laman TKO

Oleh e-joy on Monday, March 22 @ 11:00:45 PDT

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=3387

Salam…aku mengenali TB kira2 8-9 tahun yg lalu.Drpd apa yg aku tahu, hidup TB masih lg terumbang-ambing dan x stabil.Nak kata family ok, die penah bercerai dan skrg kawin baru,dpt anak kembar..keje TB masih lg status kontrak di Indonesia.Dr segi politik,beliau bukan ahli politik yg tahu selok belok politik,hanyalah pengacau politik….

—————

Dalam laman TB, pengunjungnya berkata

———————— February 22, 2010 11:32 PM

Anonymous said…

Enemy of my enemy is my friend.

Pas is UMNO enemy. TB is enemy to pas leadership. So TB is UMNO’s friend.

Art of war…

—————————

February 20, 2010 3:03 AM

Anonymous said…

Kalau TB adalah produk tarbiah PAS, PAS sepatutnya rasa malu dengan adanya orang seperti anda yang mengaku hasil dari tarbiahnya. Dari segi ilmu dan akhlak anda nampaknya jauh ketinggalan. Pendapat anda sering kali bias, keadilan anda juga bersifat selektif. Hadith pun boleh main spin. Tindak tanduk anda ni lebih nafsu dari ilmu. Bicara anda sering tersemat kesesatan (contohnya dalam artikel ini dia kata jadi penyokong UMNO lebih teruk dari penagih dadah atau perompak) dan tidak mengikuti panduan al-Quran atau Hadith.

Jangan lupa yang manhaj PAS adalah manhaj hizbiah. Kalau hizbi ringan-ringan tak pe. Tapi TB ni adalah contoh seburuk-buruk orang yang taksub dengan akidah hizbiah. Lebih teruk dengan PAS sendiri pun dia hentam semata-mata PAS tidak menurut kehendaknya. Lebih malang dia tak pernah nak beralah dan berlapang dada.

Kalau betul TB adalah produk tarbiah PAS, maka saya kata PAS telah gagal. Gagal kerana melahirkan orang yang cetek ilmu, rendah akhlak, keras kepala, bersikap munafiq dan bermanhaj khawarij.

Saya berharap PAS berlepas diri dari orang seperti TB.

———-

February 27, 2010 11:43 AM

Anonymous said…

wahai si munafik TB, aku nak ko baca balik sejarah mengenai Abdullah bin Saba’. Abdullah bin Saba’ adalah org yg memeluk islam tetapi mempunyai agenda yahudi, ataupon dgn kata lain MUNAFIQ. dia menyalakan fitnah dan memecahbelahkan umat islam pada zaman Uthman bin Affan. dialah yg menyebabkan umat islam yg berpecah kpd 4.
ini berlaku kerana dia tidak wala’ pada pemimpin, slalu menghasut dan menjatuhkan akhlak pemimpin.
cuba ko fikirkan wahai TB, situasi itu sama macam yg ko lakukan sekarang. ko sebenarnya bukan menjatuhkan PAS, tetapi menjatuhkan Islam. banyak fitnah yg telah ko sebarkan.
Ingatlah, janji Allah itu pasti akan datang. ko pasti akan dipertanggungjawabkan di Mahkamah Mahsyar esok.. ingatlah!!!

———

ni komen aku terhadap wawancara tulanmgbesi dgn malaysiakini ari tu :

bagi aku :

1. TB cakap berbelit-belit mcm lidah lembu – tak ada point. tak ada hujah. hanya syak dan hasad. Dia sendiri tidak faham apa maksud kjaan perpaduan dan bezanya dgn muzakarah.

2. penuh dgn fitnah dan adu domba – utk memecahbelah gerakan Islam dan melunturkan keyakinan umah terhadap ulama dan kepimpinan gerakan Islam yg dipilih secara sah dalam muktamar.

3. membuat rumusan sendiri (contohnya mengenai geng trengganu) – bertujuan utk membina persepsi negatif masyarakat dan ahli PAS terhadap presiden PAS

4. aku tak nampak silap dan salahnya bila ust nasa kata nak buat muzakarah nak bincang tentang masalah Islan dan umt Islam biarpun umur PR masih baru – mungkin TB bukan org Islam kot. Dan kenapa dia tak komen saranan TGNA nak berbincang dgn umno mengenai isu Islam?

5. dimana silapnya kertas kerja tuan guru ust haron din? tak ada dalil, nas dan hujah yg diberikan untuk menolak kertas kerja tersebut secara ilmiah.

6. bersifat kurang ajar dan biadap terhadap ulama apabila hanya memanggil HARON DIN kpd Tuan guru ust haron din dan NASARUDIN kpd ust nasa – bertujuan utk merendahkan martabat ulama dan kepimpinan ulama. sedangkan Syeikh Yusuf Qardawi sendiri memangil ust nasa dgn panggilan syeikh.

7.  berusaha kuat untuk memburukkan imej PAS   – termasuk mendakwa kononnya majorti AJK PAS Pusat tidak setuju dgn Presiden dan geng trengganu. Lebih merbahaya apabila bertindak mendedahkan maklumat dalam mesyuarat AJK PAS Pusat kepada umum yg kononnya diperolehi drp AJK PAS Pusat sendiri.

8. akhirnya dia sebut suruh buang sesetengah pimpinan PAS yang bagi dia tak layak nak berjuang utk “MELAYU DAN ISLAM”. Aikkkkk…boleh pula sebut melayu/Islam!???

Kesimpulan :

1. Aku akan cadangkan kat cawangan aku untuk membuat laporan/aduan rasmi terhadap TB kpd Jawatankuasa Disiplin parti. Kerana wawanara ini menjadi bukti yg cukup jelas niat jahat beliau terhadap PAS dan kepimpinannya. Dan hukuman yg paling adil utk TB ialah dipecat terus drp menjadi ahli PAS (sekiranya betul dia ahli PAS)

2. Berdasarkan cakap TB yg mendakwa menerima maklumat drp AJK PAS pusat, Jawatankuasa Disiplin hendaklah juga memanggil AJK2 PAS yg mendedahkan rahsia dalam parti kepada TB dan diambil tindakan yg sewajarnya terhadap mereka.

3. aku cadangkan supaya kalau boleh, lebih banyk cawangan dan kawasan PAS akan membuat aduan rasmi terhadap TB kpd Jawatankuasa Disiplin parti.

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=2718&mode=thread&order=0&thold=0.

3 Comments »

  1. Muhammad said

    Saya ada juga baca laman web TB tu sekali kala, tapi setiap kali saya baca, saya jumpa berpuluh2 dirty words dari mulut TB dan mulut pengunjungnya. Jadi saya malas nak baca sangat sebab terlihat benda2 aib dan kotor. Rasanya TB ni dah hilang akal dari sudut akhlak dan adab. Ustaz, ulamak dia caci dan hina. Kemudian dia berpura2 berdiri belakang TG Ustaz Nik Aziz, MB Kelantan.

    TB ni bahaya orangnya. Dia ada agenda tersembunyi. Tetapi dia berpura2 kononnya mahu bersihkan PAS dan kononya nak selamatkan PAS. Eloklah dia bersihkan dirinya dan selamatkan diri dia dulu.

  2. Bakri Muar said

    Saya sokong tulisan sdr Muhammad…

  3. tulangbesi said

    Tulang besi bila sudah kembali dari mengadap SUA stopa ali mengambil keputusan untuk menyerang SUP tuan guru presiden pas haji hadi. apabila gagal dalam usahanya untuk melagakan kepimpinan ulamak dan usaha beliau menaikan kumpulan yang disokong olehnya, tulang besi telah kembali ke lombok dan meneruskan kegiatan fitnah jahatnya, kalau tidak dapat tanduk dipulas pula telinga. hasrat tulang besi untuk melihat pas kacau bilau kerana tulisan beliau dan juga kuncu kuncu task force 13, tulang besi terpaksa mengalihkan serangan kepada sup presiden kerana mungkin beliau percaya sup tghh lebih mudah untuk diserang dan terdedah kepada serangan yang berniat jahat.

    tulang besi telah menjadi lidah umno yang utama dalam memburuk buruk kan imej setiausaha politik TGHH, melakukan pembunuhan karektor, memberikan gambaran buruk tentang sikap buruk SUP tok guru presiden. selepas ini penyambung lidah oleh task force 13 akan bermula, selepas serangan pertama tulang besi, ini bermakna serangan task force akan berulang ulang seperti mana berulangnya serangan kerajaan perpaduan yang sangat dibenci oleh tulang besi.

    Baca lagi di http://freezoneterengganu.blogspot.com/2010/03/tulang-besi-and-gang.html

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: