Kenapa TB marah pada Ust Nasaruddin Mat Isa?

oleh Tulang

Sebabnya sama sepertimana yang disebutkan dalam artikel “Mengapa TB marah pada Mustafa Ali?”

Cuma maklumat tambahan: Ustaz Nasaruddin telah didekati dan dikelilingi oleh kumpulan erdogan sebelum beliau bertanding jawatan Tim Presiden di Muktamar Tahunan di Kelantan.

Mereka mengharapkan Ustaz Nasaruddin akan menjadi proksi mereka dalam PAS, menyuarakan pandangan mereka, mengikut cakap dan arahan mereka!  Tetapi mereka gagal!

“Ustaz Nasaruddin tidak dengar kata, dia harus dihukum. ”

Maka berlakulah pertandingan dalam Muktamar 2009. Tidak puas hati dengan kegagalan menjatuhkan Ustaz Nasaruddin, mereka serang beliau selepas Muktamar hingga hari ini. Siapa yang menjadi alat simbolik menyerang Ustaz Nasaruddin? Itulah TULANG BESI.

Bacalah satu komen dalam blog ini yang ditulis “Member lama” kepada Tulang Besi

——————

https://tulangbesi.wordpress.com/2010/02/24/mengapa-tb-marah-pada-mustafa-ali/#comments

  1. Member lama on February 25, 2010 said:

TB, baliklah ke pangkal jalan…hang tu aku kenai budak baik dan sopan, pandai hormat oghang,..la ni hang jadi barua UMNO pasai apa? hang kemaruk nak hentam ulamak ni pasai apa? sapa upah hang? Aku tau hang mesti baca blog ni.

kalau hang tak mahu kembali ke pangkal jalan, tak palah, nak buat macam mana. tapi aku ingat, orang PAS seluruh Malaysia, kecuali puak yang peralatkan hang, akan menolak hang. Tapi aku rasa ada geng erdogan yang tak mahu lagi  associate dengan hang, kalau boleh jauh2 dari hang…hang tak caya? nanti hang tengoklah.

kalau nak baik dengan hang, memang depa saja carai nahas…depa tu pimpinan, belajak lebih tinggi daripada hang, depa tu lebih lama dalam PAS dari hang…depa masuk PAS masa hang masih pakai lampin dan hisap susu botoi dan punting. Apa hang tau tentang sejarah perjuangan PAS? pahit manis dan asam garam dalam perjuangan, apa hang tau? hang baru masuk PAS, itu pun sebab ikut usrah PAS di USA dulu kan? Hang ingat depa tak gheti ka? Hang ingat depa macam hang ka?

Lama2 hang tinggal sorang….aku ingat Khalid Samad pun akan perlahan2 lari dari hang. hang ni dah jadi liability pada Khalid Samad. Kata pepatah Melayu, jadi biawak hidup pada kumpulan erdogan…akhirnya hang jadi kera sumbang, pas tu hang tak dak tempat dalam PAS, hang akan pi masuk PKR. Eloklah lagu tu.

Aku dok baca tulisan hang sana sini, memang hang tak pernah serang DSAI dan pimpinan MT PKR. tapi dengan PAS, hang hantam buta semua. Presiden PAS, pimpinan kanan, ulamak..habeh hang ludah dan hina. Macam hang hantam buta UMNO.

Aku harap moderator ni boleh publish tulisan aku supaya boleh baca.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: