TB tidak bayar yuran ahli RM3.00 bertahun-tahun

Marah betul Tulang Besi kepada saya bila saya dedahkan bahawa dia tak bayar yuran keahlian PAS yang cuma RM3 setahun. Tapi saya tak kisah bukan sayapun yang kena maki, webmaster TKO. Puak-puak tak tahu dosa dan pahala boleh menghalalkan apa sahaja perbuatanya termasuk khianat parti dan jamaah sendiri!

Keahlian PAS bukan perkara yang remeh, itu adalah sumpah setia kita bersama jamaah PAS. Saya menegaskan soal keahlian ini supaya tidak timbul keraguan dalam kita berorganasasi. Saya ada menulis mengenai keahlian PAS YB Saifuddin Nusation. Anda boleh baca dan faham apa yang saya perjuangkan tentang keahlian (Saifuddin Nasution, mana satu nak guna pakai ni!).

Bila Tulang Besi melaungkan soal disiplin, perlembagaan dan peraturan parti. Saya merasai bahawa dia hanya manusia yang berpura-pura, lain makna munafik.

TB boleh bercakap soal paraturan, disiplin dan perlembangaan tetapi dalam masa yang sama perkara kecil dalam organasasi seperti keahlian pun TB masih tidak mampu untuk menyelesaikan. Takkan bayar yuran pun TB tak boleh lakukan. Sebusuk-busuk orang kampung dia orang bawa duit untuk bayar yuran semasa mesyuarat agung cawangan diadakan.

Takkan bakal CEO bila Dr Hassan Ali disingkirkan nanti tak mampu selesaikan pasal yuran. Agaknya TB tak pernah hadir mesyuarat mana-mana cawangan pun.

Cakap bergegar, sayangkan parti, bincang soal ketelusan dalam parti. Bercakap soal kepimpinan dan kewibaan TAPI MALANG YURAN TAK BAYAR!!

Saya terbaca satu artikel daripada Tulang Besi yang menarik untuk anda semua membaca bersama kerana dalam artikel ini Tulang Besi begitu hebat berbicara perlembagaan PAS. Macam-macam pasal dibincangkan macam profesor undang-undang TAPI YURAN RM3 TAK BAYAR!!! BANYAK TAHUN PULA TU!!

Artikel ini dirujuk Bagamaimana Kalau Kesemua Aduan Tulang Besi Ditolak? Dalam artikel ini TB berhasrat nak bawa PAS ke Mahkamah. Petikan ini dirujuk;

Maka, Tulang Besi berdoa Allah SWT akan memberi kekuatan kepada Tulang Besi untuk membawa kes ini ke Mahkamah terbuka sekiranya aduan Tulang Besi ditolak kesemuanya atas sebab-sebab yang tidak munasabah.

Tapi sebenarnya nak cari duit pasal poket sudah kosong. Saya ada menulis perkara ini (Mengapa Tulang Besi Jadi Pengemis Tabung Guaman?). Baca ini tahulah maksudnya.
Tulang Besi akan memberi memberi laporan perkembangan Tabung Guaman Tulang Besi selepas hari Khamis ini. Ini kerana, pertemuan pertama dengan peguam hanya akan berlaku pada hari Rabu ini, insahaalah.

Saya terfikir bagaimana TB nak jawab dihadapan hakim nanti. Anda ahli PAS. Ya! Anda ada bayar yuran keahlian?

Muka TB terus merah padam, seluar terlondeh. Orang ramai di mahkamah nampak kejantanan TB!!!!

##
Sekadar untuk renungan:Tulisan TB mengenai pendedahan diri dan keahlianya ada di sini http://www.malaysiawaves.com/2010/02/aduan-rasmi-tindakan-melanggar.html  . Dia buat marah pasal rahsia keahlian. Porrah. Bukan marah pasal rahsia. Pasal tak bayar yuran. no. IC tu boleh tahu dia ini ahli UMNO atau tidak? Anda cari dahulu selepas ini saya akan dedah satu persatu.

Dipetik dari: http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/ahli-pas-tapi-tak-bayar-yuran.html

1 Comment »

  1. Cawangan Bangsar said

    Aku rasa TB ni gempak aja lebih. Berlagak macam gedebe. Kononnya dia ahli PAS yang sayang pada PAS..tapi hampes, yuran tahunan cawangan tak bayar bertahun-tahun. Malulah gaji RM30K tapi tak boleh bayar RM3 setahun. Padanlah dia minta duit kat orang ramai kononnya nak pasang peguam untuk kes aduan dia terhadap YB Dato’ Hassan Ali.

    Dalam laman dia, dia kata dia dah bayar “yuran kawasan” pada Hj Sulaiman. Lepas tu dia suruh orang ramai tanya Hj Sulaiman. Kesian Haji tu. Haji tu pula nak kena jawab bagi pihak TB.

    Selama ini TB lempar tuduhan pada orang lain dan dia suruh orang jawab. Itulah perangai TB. Busuk betul tulang ni.

    Bila TB kata dia bayar yuran kawasan, nampak sangat bodoh sombong dia. Mana ada aahli bayar yuran Kawasan. Yang bayar yuran Kawasan ialah Cawangan. Bayaran itu dipotong dari yuran setiap ahli yang bayar pada cawangan, iaitu beberapa peratus sahaja dan diberikan bayaran itu kepada Kawasan. Nampak tak TB ni putar alam?

    Kalau TB dah bayar pada Kawasan, mana resit? tolong fotostat dan tolong tunjuk kat kita?

    Dasar putar alam, pembelit.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: