TB: tersilap, nyanyuk gila atau memang jahat

oleh Batu Api

http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/05/tulang-besi-tersilap-nyanyuk-gila-atau.html

Hari saya terbaca satu artikel yang cukup mengelikan hati, selepas mandi saya masih tersenyum dan gerak geri saya ini, rupanya diperhati oleh isteri saya lalu beliau menegur, lain macam aje abang?

Artikel yang saya maksudkan itu ialah TranungKite Sarang Bloggers Pondan (Tarbiyyah Ulama Sebegini?) oleh Rahman Seluaq Dalam @ Tulang Besi.

Rasanya yang paling layak menjawab tulisan ini ialah Songkok Putih. Tapi sayapun memang SP seperti yang dicanangkan selama ini. Jadi layaklah saya menjawabnya. Betulkan Rahman Seluar Dalam?

Saya tak tahu nak susun atur untuk menjawab tulisan cakar ayam gred D- ini mengikut skema pemeriksaan Bahasa Melayu terkini SPM. Paling mudah saya ambil ikut perengganlah.

Rahman Seluaq Dalam ada menyebut;

Misal yang saya boleh ambil adalah blogger seperti Batu Api dan Ali Zaidan. Kedua-dua blogger ini kerap disiarkan artikel mereka oleh Moderator Tranung Kite bernama Songkok Putih (yang juga tidak dikenali identiti nya).


Dua kebodohan Rahman Seluar Dalam ialah;

1. Songkok Putih adalah Webmaster bukan moderator. Ini pun tak tahu. Nanti pi kedai maiden di Penang minta kamus untuk difinasi webmaster dan moderator. Kalau tak faham tanya sama itu mamak, rasanya mamak maiden boleh ajar itu, Rahman Selaur Dalam!

2. Tak kenal Songkok Putih? Bodoh hang Rahman Seluaq Dalam. Tanyalah saya, saya selalu mendedahkan identiti orang! Gambar yang jadi avatar itu adalah gambar sebenar Songkok Putih. Hang mamang bodoh Rahman, dia dah dedah indentiti dia. Akal letak di kepala lutut kata Wang Gi (Sorry Penambak Babi aku tak tulis macam hangpa 3G. Aku tulis Wang Gi pasal bila sebut wang aje bangunan UMNO pun dia sewa. Hentam UMNO macam nak mampus, hentam syiah nak rock, tapi minum barbican bersama dengan pengamal syiah. Fulus, wang pun pasal wang gi jadi mata wang!! — bukan matawang, baca betul-betul)

Rahman Seluaq Dalam menulis;

Songkok Putih, moderator Tranungkite, telah saya buktikan seorang penipu. Dahulu kata dia letak jawatan sebagai moderator Tranungkite. Rupa-rupanya dia bohong. Dan dia sendiri mengaku kepada saya bahawa dia berbohong. Dia tidak pernah letak jawatan, cuma berbohong kepada umum kononnya dia letak jawatan.


Rahman ini memang bodoh, bila pula SP letak jawatan sebagai moderator. Dia letak jawatan sebagai webmaster. Jadi kalau dia sebut kepada Rahman makna dia tak bohong, hanya Rahman Selaur Dalam mungkin dipermainkan oleh SP. Kah Kah Kah bodoh memang engkau Rahman Selauq Dalam tahap IQ rendah. Nanti saya minta Aduka Taruna buat baju Rahman Tulang Besi IQ hampir sifar!!

Rahman Seluar Dalam menulis;

Orang berperangai munafik seperti inilah yang membela blogger-blogger Pondan seperti Batu Api dan Ali Zaidan. Blogger seperti Batu Api telah saya buktikan fitnah dan pembohongannya banyak kali. Tapi, masih diberi ruang oleh Songkok Putih dalam Tranungkite. Ini bererti Tranungkite tidak risau pasal hukum dan syariat Islam.


Engkau ni Rahman janganlah nak menipu pembaca. Kor ingat pembaca IQ rendah macam hang ke? Pembaca boleh semak semua laman. Saya pun malas nak buat link untuk pembaca cari.

Nak tanya engkau dah bayar yuran ahli PAS ke belum lagi. Masih belum terlambat sebelum muktamar 2010 nanti. Tak salah bayar tunggakkan, macam bayar telefon hang jugalah. Hanya tak ada kemudahan… tak boleh call, tapi terima call boleh. Begitu juga dengan ahli PAS, tak boleh hadir muktamar. Nanti orang ajek hang Rahman, yuran RM3 pun tak terbayar. Duit Tabung ada RM10 ribu. Gaji 6 X gaji exco Husam!!

Rahman Seluaq Dalam ada menulis;

Di samping itu, saya mendapat tahu dari rakan-rakan yang mendaftar diri sebagai ahli telah dibatalkan keahlian mereka. Ini kerana di dalam ruangan forum dan komen, mereka kerap memberi pendapat yang anti PERPADUANG dan PRO Pakatan Rakyat. Hasilnya, pendaftaran keahlian mereka tiba-tiba sahaja dibatalkan.


Nak buktikan benar apa yang ditulis oleh Rahman Selauq Dalam, saya minta satu ID didedahkan. Tak banyak satu cukup. Jika ini pun Rahman selaur dalam tak boleh buktikan, sah lagi sah memang korlah penyebar fitnah di internet. 10 seluaq dalam diletakkan dikepala kor pun kor tak berani Rahman!! Setakat nak fitnah memang kor mahir!!

Engkau pun sama dengan Aduka Taruna, dulu Aduka Taruna kata di di ban. Spesis yang sama, spesis nak cari publisiti buat bohong dapatkan simpati!!

Rahman Tulang Besi ada menulis;

Sedihnya saya melihat kepimpinan ulama dalam PAS terpaksa bergantung harap kepada blogger-blogger Pondan seperti ini.


Yang ni saya nak ulas macam mana? Rasanya lebih baik habiskan duit RM4 juta berikan kepada seorang ahli UMNO?

Tajuk artikel tersilap, nyanyuk, gila atau memang jahat adalah berdasarkan kepada petikan ini.

Misal yang saya boleh ambil adalah blogger seperti Batu Api dan Ali Zaidan. Kedua-dua blogger ini kerap disiarkan artikel mereka oleh Moderator Tranung Kite bernama Songkok Putih (yang juga tidak dikenali identiti nya).

Kenapa?

Daripada apa yang difahamkan seolah-olah batu api dan SP bukan orang yang sama. Sedangkan sebelum ini, kata orang yang sama? Rahman Selauq Dalam sudah tersilap, atau nyanyuk, atau gila atau memang jahat untuk menuduh sebarangan?

Saya berpendapat Rahman sebenarnya bukan tersilap atau nyanyuk tapi IQnya aje hampir sifar. Kalau dia tak serang saya sebagai Songkok Putih di internet saya mungkin menggunakan ID batu-api3, 4 atau hilang terus akibat diban oleh Songkok Putih.

Saya sebelum ini menggunakan ID Batu-api di TKO dan pernah kena amaran oleh SP atas tulisan yang dikategorikan kasar. Selepas saya menulis hentam beberapa orang blogger termasuk Wan Fauzdin NS, saya kena ban. Anda boleh dapatkan pengesahan daripada WFNS sendiri.

Saya mendaftar meggunakkan ID batu-api2. Tapi malangnya kedangkalan Rahman Selauq Dalam serang SP dengan kaitankan saya, saya dapat lampu hijau semua artikel saya telah diarahkan lulus oleh SP. Itu dinamakan takdir.

Hang dah telefon cikgu Pa ke? tanya pasal macam mana keahlian hangpa boleh diketahuai. Setakat SMS aje cikgu Pa terlupa nak jawab kot!!

Akhir sekali soalan cepu emas. Kenapa artikel ini hanya disiarkan di Perisik Rakyat sahaja. Setakat ini, Rahman Seluar dalam masih belum post artikel di laman sendiri. Nak kenakan poji ke?

Leave a Reply

