TB hina Almarhum Ustaz Fadzil Noor

oleh Tulang

Akibat terlalu ghairah dengan mulut celupar dan sengal urat kepala kerana minum barbican,  Tulang Besi atau TB@Rahman Talib mencadangkan supaya lambang PAS ditukar dengan lambang foto Allahyarham Ustaz Fadzil bagi mencerminkan PAS Reform atau PAS berwajah baru.

—————–TB@Rahman Talib menulis——————————

Tulang Besi mencadangkan supaya gambar Allahyarham Ustaz Fadzil Now dijadikan lambang “PAS Reform” yang baru.

Ini kerana segala perubahan yang ingin kita bawa dalam PAS sekarang ini tidak lebih dari merealisasikan impian dan visi Allahyarham.

Allahyarham hanya mahu menjadikan PAS sebahagian dari arus perdana, diterima oleh semua kaum dan agama tanpa mengorbankan prinsip dan asas Islam.

Perubahan yang ingin dibawa oleh Allahyarham mendapat sokongan padu dari Mursyidul Am PAS. Malahan, dalam isu Kerajaang Perpaduang, Tok Guru Nik Aziz semata-mata mahu mempertahankan amanah serta wasiat Allahyarham Ustaz Fadzil Nor

PAS yang terasing dari arus perdana hanya merugikan Islam. PAS adalah duta Islam di Malaysia. Kalau PAS tidak bersama di dalam kehidupan majoriti rakyat Malaysia, bagaimana Islam hendak berkembang di Malaysia?

Sepanjang pemerintahan Ustaz Fadzil tiada berlaku perpecahan seperti yang kita lihat selepas PRU 2008. Ini kerana Ustaz Fadzil Nor memberi sepenuh wala’ kepada Mursyidul Am Tok Guru Nik Aziz.

Sekian

Tulang Besi  @Rahman Talib

——————–tamat—————————————

Inilah satu penghinaan yang dahsyat kepada Allahyarham Ustaz Fadzil, bekas Presiden PAS.

Ia juga satu penghinaan kepada pimpinan PAS seluruhnya dan ahli-ahli PAS seluruhnya serta penyokong PAS dari seluruh dunia. Apakah TB tidak baca sejarah lambang dan bendera PAS? Apakah TB tidak faham bahawa PAS bukan milik indidvidu atau dipengaruhi kuat oleh individu-individu tetapi dipengaruhi seluruhnya oleh ahli dan pimpinan secara kolektif?

Tidak seperti UMNO yang dikawal dan diputuskan oleh pimpinan melalui wang, rasuah, projek, perempuan, dan ugutan, PAS bebas dari semua ini

Tidak seperti PKR, bayangan DSAI lebih kuat menguasai arah haluan PKR walaupun Yb Azmin sentiasa memerhati dan membuat check-and-balance.

Tidak sepertimana DAP, yang dibayangi kuat oleh Lim Kit SIang dan Karpal Singh.

PAS pernah menghukum Dr. Asri dan pengikutnya walaupun beliau pernah menjadi YDP PAS (Presiden). PAS pernah menghukum beberapa individu pimpinan di Kelantan dalam kes 1978 melibatkan Menteri Besar Kelantan Dato’ Muhammad Nasir dan ketika gelombang Angkatan Perpaduan Ummah sekitar akhir 80an dan awal 90an dan di Terengganu serta Pahang yang melibatkan Tok Guru dan Aktivis PAS.

Nampak benar TB ini ikut selera dan nafsu apabila beliau mencadangkan lambang baru ini untuk PAS. Yang peliknya TB ini ada pengikut, dan pengikutnya ada yang memiliki ijazah dari England. Pelik ada orang PAS yang masih berbangga dengan TB yang menjadi jurucakap kepada erdogan ini dan menghina Almarhum serta pimpinan PAS termasuk Presiden PAS selama ini.

1 Comment »

  1. fzt said

    hotak bangang tulangbesi. kenapa tak bubuh muka dia aje senang

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a comment